Vernieuwde campagnewebsites Plant Publiciteit Holland


De campagnes Colour your Life en De Groene Stad van Plant Publicity Holland (PPH) kennen sinds vorige maand vernieuwde websites.

 

De sites hebben als doel kennis- en ideeënuitwisseling van het groene product - bomen en planten – naar de afnemers en gebruikers.

Consumentenmarkt
Colour your Life is de internationale campagne van PPH die de consument informeert over het belang van groen in de leefomgeving. Een belangrijk onderdeel van de campagne is de website. Deze is er voor de consument, voor de groensector en voor de media.

In Nederland, Engeland, Duitsland en Frankrijk telde de Colour your Life website (www.colour-your-life.eu) in 2011 ruim 611.000 bezoekers.  De  website is er voor allerlei relevante en ‘niet commerciële’ informatie over tuinieren en planten.  In tegenstelling tot de vorige website zijn alle sociale media geïntegreerd in de homepage.  Zo zijn Facebook, Twitter en Pinterest direct te bekijken, evenals de filmpjes van YouTube. Alles is interactief.

Vakman
Voor de professional is er het speciale ‘PRO’ gedeelte. De ‘inlog’ drempel is verwijderd waardoor de vakman er meteen terecht kan. Op het pro gedeelte kunnen de verschillende Point of Sale materialen gratis gedownload worden. Nieuw in 2012 zijn A4 flyers met daarop het verhaal over de plant. Een tuincentrum kan deze flyers inzetten bij presentaties. Consumenten kunnen de visuele flyers mee naar huis nemen. Via de QR code is ook de bijhorende ‘plant story’  film op YouTube te bekijken. De Nederlandse professional kan direct naar het pro gedeelte via http://pro.colour-your-life.nl. Voor de buitenlandse afnemers is er de overkoepelende site http://pro.colour-your-life.eu waaronder alle landen hun eigen toegang hebben.

Digitale nieuwsbrief
In totaal worden per maand ruim 4000 digitale nieuwsbrieven verstuurd aan tuincentra en andere verkooppunten van tuinplanten in Europa. In deze nieuwsbrieven wordt aangegeven hoe een verkooppunt kan meeliften op het mediatraject van Colour your Life. Ook worden regelmatig praktijkvoorbeelden getoond.

Institutionele markt
Via de campagne De Groene Stad wordt het groene product gepositioneerd als een maatschappelijk en economisch product  voor stedelijke omgeving. Dagelijks worden op de site www.degroenestad.nl nieuwe berichten over deze thematiek geplaatst. Op de nieuwe website  is er een betere koppeling met Twitter en Linked In. Daarnaast is de zoekmachine aanzienlijk verbeterd en zijn er dossiers over relevante en actuele onderwerpen toegevoegd. De website van De Groene Stad wordt maandelijks gemiddeld tussen de 22.000 en 23.000 keer geraadpleegd. De website van www.groenendestad.nl van het ministerie van EL&I wordt op korte termijn ook gekoppeld aan www.degroenestad.nl. Hiermee wordt alle informatie gebundeld en ontstaat er één sterke en informatieve website.
De tweewekelijkse digitale nieuwsbrief wordt verstuurd naar ruim 12.000 abonnees en is qua vormgeving ook gewijzigd. Het adressenbestand van de digitale nieuwsbrief www.groenendestad.nl is sinds korte tijd gekoppeld aan de nieuwsbrief van De Groene Stad. PPH is met de campagne De Groene Stad hét bureau dat verantwoordelijk is voor de communicatie en kennisuitwisseling van het groen voor de institutionele markt, in binnen- en buitenland.

The Green City
Vanaf eind vorig jaar is de site www.thegreencity.com in de lucht. Deze overkoepelende site  heeft als doel om De Groene Stad visie internationaal voor het voetlicht te brengen. Landen kunnen deze site overnemen voor hun eigen communicatie met als voordeel dat iedereen een vergelijkbare uitstraling heeft. Naast Nederland, krijgen Engeland en Duitsland op korte termijn zo’n vergelijkbare website. Wanneer deelnemende landen gebruikmaken van deze site, zijn ze  verplicht om informatie omtrent de groene stad dat betrekking heeft op hun land aan te leveren voor de internationale site.

Plant Publicity Holland
Voordat de sites van Colour your Life en De Groene Stad vernieuwd waren, heeft PPH haar site www.pph.nl  eind vorig jaar gewijzigd. Deze site heeft als doel om de Nederlandse boomkwekerijsector te informeren over de promotie- en marketingactiviteiten van PPH. Naast de vele sectorinformatie is deze site aangepast aan de laatste ontwikkelingen op het gebied van de social media.

Ga terug